Min personlige beretning

Af Nyantore B. Gaudence

Fra barnsben af og til denne dag har jeg mødt mange forskellige udfordringer I mit liv.

Jeg var en brudt person uden noget som helst håb. Jeg græd ofte, indtil jeg mødte Herren Jesus. Jeg havde ingen søskende til støtte fordi min storebrødre og storesøstre var døde. GaudenceDer var ingen elskende familie. Min mor og far var begge to mere end et ægteskab, og de havde for meget at tænke på.

Jeg kendte ikke betydningen af ordet kærlighed og på grund af denne mangel I min opvækst, var jeg såret indeni.

Jeg mødte Herren Jesus da jeg var 17 år gammel. Jeg omvendte mig og vedkendte Jesus Kristus som min personlige Frelser og Herre og blev døbt. Det første jeg mærkede var viden om at være elsket og at have værdi i Guds øjne. Jeg begyndte at tro, at jeg var en person og at jeg har en ny identitet i Kristus: Guds barn. Gradvis blev jeg helbredt indeni og fik en virkelig glæde i mit hjerte, som ikke er afhængig af hvad jeg har eller mangler af materielle ting.

Det næste jeg fik var fred i mit hjerte, urokkelig fred. I midten af storme af problemer gik det op for mig, at jeg er en dobbelt person. En, som altid er glad uanset hvad der sker, og som aldrig tager udfordringer som virkelige trusler, og det er mig i hjertet. En anden som siger til mig: ”du er død, færdig, denne gang kan du ikke flygte”, dette er i mit sind. Det er op til mig at vælge hvem jeg tror på, og jeg bliver fri fra smerte og forvirring så snart jeg vælger at tro på hjertet i stedet for at tro på, hvad sindet siger.

Efter at jeg var kommet til tro på Jesus Kristus, var min største udfordring at stole på og underkaste mig og være fuldstændig afhængig af Herren. Jeg bekendte, at jeg var afhængig af Ham, men i virkeligheden styrede jeg selv og bad Ham om at velsigne det, jeg allerede havde begyndt. Jeg led mange tab og var træt, indtil jeg lærte at hvile i Gud og vente på Hans vilje i stedet for at gøre ting selv. Det tog mig mange år at nå dette.

Fra at jeg var 17 år og op til i dag, hvor jeg er 44 år, er det eneste løfte Herren har givet mig, er ordet: ”Frygt ikke for Jeg er med dig”. Jeg bliver også altid påmindet om at bede om ting i bøn. Jeg oplever, at Gud svarer på alle mine forespørgsler, selv om Han nogle gange ikke svarer med det samme.

Jeg har flere gange oplevet at Herren har brugt mig til helbredelse og at frelse sjæle.

Igennem disse år med et liv med Gud har jeg flere gange oplevet at Herren Jesus har besøgt mig i drømme og talt til mig. I 2012 havde jeg en ud-af-kroppen-oplevelse i en drøm. Jeg så mig selv i min nye krop og den gamle krop lå på jorden. Så besøgte jeg Paradis og der mødte jeg min bedstemor, som var død 20 år før jeg blev født. Hun kendte mig og vi omfavnede hinanden. Når jeg bagefter spurgte dem, sum kendte hende, fortalte de, at hun døde et år efter at hun var blevet døbt.

I alle disse 27 år jeg har bevæget mig med Gud, har jeg fundet, at Bibelens skrifter er sande (Hebræerbrevet 6:18) og at Gud står bagved sit ord og udfører det. (Jeremias 1:12)

Gud er troværdig, kærlig og en mægtig Gud. (2 Tim. 2:13, 2 Tess. 3:3, 1. Joh. 4: 9-10, Salm. 147:5)

Intet er svært for Gud (Jeremiah 32:27), hvis vi har tillid til Ham, bliver vi aldrig skuffede. (Rom 10:11 og Esajas 49:23)